Brak kontaktu po rozstaniu. Jak stosować w praktyce?

Jedną z najważniejszych i najbardziej skutecznych zasadach w pierwszych chwilach po zakończonym związku jest zasada zero kontaktu, inaczej to po prostu brak kontaktu po rozstaniu. W skrócie zasada ta polega na czasowym zaprzestaniu jakiejkolwiek formy kontaktu między Wami, czyli między Tobą a ex partnerem/ką. Czasami chodzi tylko o dystans, czasami o wzbudzenie tęsknoty, a czasami druga strona nie chce pokazać, że cierpi i że źle znosi rozłąkę.

Jak zejść ze sceny?

Nie chodzi tutaj o drastyczny brak kontaktu po rozstaniu, jaki znamy często z doświadczeń znajomych, bliższych czy dalszych, którzy blokują się wzajemnie na mediach społecznościowych, wyzywają między innymi znajomymi i robią dokoła siebie szum. Ze sceny można zejść w sposób elegancki, na przykład poprzez:

  • Niewysyłanie wiadomości i nietelefonowanie,
  • Nieoznaczanie ex partnera/ki w postach w mediach społecznościowych,
  • Niekomentowanie zdjęć lub postów ex partnera/ki w mediach społecznościowych,
  • Niewypytywanie o niego/nią znajomych,

Jak widzisz, sposobów na oddalenie się od partnera/ki po rozstaniu jest dużo. Uważaj na wszelkie ruchy, które mogłyby zostać zinterpretowane jako próba ponownego zbliżenia się. Zero kontaktu po rozstaniu, to zero kontaktu po rozstaniu, żadnych wyjątków – tak będzie lepiej, zaufaj mi.

Brak kontaktu po rozstaniu a psychologia

W jaki sposób zasada, która niczym specjalnym się nie wyróżnia, bo jej głównym założeniem jest po prostu brak kontaktu po rozstaniu, może przynieść efekt? Co taki banał ma wspólnego z psychologią? Już wyjaśniam.

Na pewno na początku po rozstaniu ucierpi Twój stan psychiczny. Wydawać by się mogło, że w niczym nie pomoże zasada braku kontaktu, kiedy emocje szaleją, Ty czujesz się zdołowany/a i nie wiesz, co robić dalej.

Jak Odzyskać Dziewczynę

Ebook stworzony na podstawie własnych doświadczeń i wieloletniej wiedzy o tym jak odzyskać dziewczynę i sprawić, by było jak dawniej.

POBIERZ E-BOOK

Na dodatek musisz powstrzymać się od wyżej wymienionych czynności, w skład których powinien jeszcze wejść stalking. Jedno przypadkowe kliknięcie nie tam, gdzie trzeba i nasz ex partner/ka od razu będzie wiedział/a, że właśnie siedzimy na jego/jej profilu, rozpaczamy i tęsknimy za nim/nią.

Jeśli pokażesz osobie, która Cię zostawiła, że tak właśnie jest, to zamiast pozostać w stosunkach chociaż neutralnych, zaczynają czuć w końcu negatywne emocje. Psychologia dostarcza wiele takich przykładów.

Ponadto, kiedy druga strona dostrzega, że Ty jesteś za bardzo zaangażowany/a w relację, to zamiast czuć to samo, czują władzę, kontrolę, ale zaangażowanie tracą. Więc nie warto być ponad i próbować więcej, niż jesteśmy w stanie zdziałać.

Oddal się i spraw, by as wylądował w Twoim rękawie. Brak kontaktu Ci w tym pomoże.

Brak kontaktu – jak stosować w praktyce, czyli jak na tym skorzystasz

Na pewno przyda Wam się spojrzenie z dystansem na Waszą relację. To uda się tylko wtedy, gdy naprawdę, z czystym sumieniem odetniesz się od byłego/j partnera/ki. Pamiętaj, że nikt tego nie sprawdzi, więc jeśli będziesz oszukiwał/a, to tylko siebie.

Zasada zero kontaktu

Brak kontaktu będzie bolesny, ale ostatecznie pomoże Ci przemyśleć swoje potrzeby, dojść do przyczyn rozstania i odkryć, czego potrzebujesz i szukasz w przyszłych relacjach.

Istnieją również korzyści, które płyną ze stosowania tej zasady. Jakie? Sprawdź listę, którą dla Ciebie przygotowałem.

1. Czas na złożenie siebie po zerwaniu

Każdy po ciężkich przeżyciach potrzebuje czasu na dojście do siebie. Teraz jest Twój i tylko Twój czas. Nie zawracaj sobie nim/nią głowy. Nie pisz do niego/niej, nie dzwoń, nie oglądaj jego/jej mediów społecznościowych. Zadbaj o swoje zdrowie psychiczne.

2. Czas na przeanalizowanie powodów rozstania

Dopiero teraz możesz wejść w etap analizowania. To również dobry krok dla Ciebie, który Cię dużo nauczy. Tak naprawdę czas, który razem spędziliście, Wasze wspólne chwile, doświadczenia i wspomnienia, one nie znikną, nie zostaną wykasowane.

Dlaczego teraz dopiero jest dobry czas na to? Ponieważ przeszłaś/przeszedłeś etap ułożenia i ponownego złożenia siebie w całość. Twoje zdrowie psychiczne było na pierwszym miejscu po zerwaniu. Głupotą byłoby rozpamiętywanie i dołowanie się, dlaczego stało się tak, a nie inaczej.

Co mogłam/em zrobić, czego nie zrobiłam/em? To przyprawiłoby Cię tylko o kolejne łzy, ból głowy i wewnętrzny smutek. Teraz ze spokojem możesz się zastanowić, co poszło nie tak i czy brak kontaktu Wam w tym pomaga.

3. Detoks dobra sprawa

Nie tylko brak kontaktu po rozstaniu, ale ogólny detoks dobrze robi. Czyli:

  • Zero spotkań, nawet tych rzekomo przypadkowych,
  • Zero telefonów,
  • Zero wspólnych projektów w pracy, na uniwersytecie; zero czegokolwiek,

Detoks zakłada całkowite usuwanie „substancji” nieodpowiednich dla naszego organizmu. Musisz być silna/y i poddać się temu. Jeżeli wiesz, że nic z tego nie będzie i ten związek nie ma już przyszłości, to niech trwa to jak najdłużej.

Jak Odzyskać Faceta

Ebook stworzony na podstawie własnych doświadczeń i wieloletniej wiedzy o tym jak odzyskać faceta i sprawić, by było jak dawniej

POBIERZ E-BOOK

Zrób sobie postanowienie noworoczne w środku roku, a co! A jeśli głęboko wierzysz, że coś się może zmienić, a ten brak kontaktu jest tylko przejściową fazą Waszego związku, to po prostu spraw, by trwał tyle, ile Ty tego potrzebujesz. Tak, Ty, nie on/ona.

Niech nikt nie stawia Ci warunków. Wyjdź innym naprzeciw tylko wtedy, jeśli sam/a będziesz na to gotowy/a.

4. Ogólny reset dla związku

Wyżej założyłem opcję, że brak kontaktu po rozstaniu może być tylko jednym z przejściowych etapów w związku. Dlaczego nie? Różnie pary przechodzą kryzysy. Jeśli to dotyczy właśnie Ciebie, to pamiętaj, że jest to dla Was ogromna szansa.

Macie osobny czas na zastanowienie się nad sobą, przepracowanie błędów, popracowanie nad całokształtem. Zostawcie to, co było złe za Wami. Możecie stworzyć stary-nowy związek i może być naprawdę pięknie. Zacznij więc pracę nad sobą. Być może potrzebujesz psychologa? Idź, zrób to, zajmij się sobą i nie przejmuj się tym, co dzieje się dookoła.

5. Poświęć ten czas sobie

To czas, w którym telefon odkładasz na bok i nie czekasz na żadne wiadomości ani telefony. Idź do SPA, na relaksujący masaż, na siłownię, popracuj nad swoją sylwetką, na basen, do jacuzzi, na spacer, jest tyle możliwości. Rób postępy w swoim życiu i nie czekaj na jutro, bo jutro może być za późno!

Jak to wszystko stosować w praktyce? Czas i determinacja to elementy, które Ci w tym pomogą. Musisz zaufać, że minie odpowiednia ilość czasu, która pozwoli Ci albo załatać dziurę w serduszku i zrobić miejsce na kolejną osobę, albo spróbować odzyskać dzięki tej metodzie swojego/swoją ex partnera/kę.

Determinacja natomiast sprawi, że wymienione przeze mnie punkty złożysz w całość i będziesz się do nich stosował/a. Będziesz zdolny/a do podejmowania konkretnych i stanowczych decyzji, które będą płynęły z Twojego wnętrza.

4.9/5 - (48 votes)